Szervócsere hab (EPP) gépben

2016. április

Kedvenc Styroman Extrám szervói kicsit elévültek…. Az egyik csûrõ szervó időnként 20-30 fokot elmozdult, és ott maradt. Mondanom se kell, ez kicsit rosszul hatott a gép repülési tulajdonságaira 🙂

Úgy döntöttem, a hab még stabil, nem érzem, hogy öregedne, puhulna, morzsolódna, kicserélem a szervókat újra.
Nem kis munkával, ki is cseréltem egy új szervóra. Egyszerûen szikével körbevágtam, helyére új szervót beragasztottam, semmi különös……
Ahol egy kicsit nagy volt a rés, mert kiszakad a hab, betömködtem fekete szivacsot, a ragasztó rögzítette szépen. Én pillanatragasztót használtam az egész munkamenet alatt. A forrasztott kötések szigetelésével nem sokat bajlódtam, a 3 eret kb 15mm távolságra vágtam el egymástól, a forrasztás után visszatömködtem a hab résébe, és beragasztottam.
Miután ezt megtettem kipróbáltam a gépet. Rémültem tapasztaltam, hogy a többi szervó is vacakolt. Nem annyira, nem úgy, de nem akartam így használni….. ….akkor csere mind….
A törzsből a szervókat, szintén szikével vágtam ki. Sajnos riadtan tapasztaltam, hogy annyira rövidek voltak a vezetékei, hogy hiába vágtam ki, nem tudtam kivenni őket. A vevőnél belenéztem, sajnos nem volt tartalék a vezetékben.
Így a szervó mellett vágtam egy „szerviz” járatot, amin keresztül már el tudtam végezni a szervó levágását, cseréjét, az új beforrasztását.

Amikor kész a művelet, a kivágott hab darabot, visszatettem, beragasztottam, egyátalán nem feltűnő a beavatkozás, és ami fontos, nem gyengítette meg a repülő szerkezetét. Arra persze vigyázni kell, hogy ne a hosszanti merevítő szénszálat vágja el az ember…..

Mondanom se kell, alig telt el a szezon, már látszott a fehér habon, hogy porladni kezdett. Fene vigye, kár volt bele a sok új szervó.