2014.04.21.Megépítettem, bereppentettem, kiváló, örülök 🙂 /később kiderült túl korán/
Az általam használt konfiguráció /ami egyébként bevált/: Motor: Turnigy Aerodrive SK3 – 2826-1240kv Brushless Outrunner 45g, 150W, 16A, 1240kv, 2-3s Szabályzó: Hobbyking SS Series 25-30A ESC 3A BEC Propeller: TGS Sport 8x4E Precision propeller Akku: ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C 104g Sárkány: STYROMAN MINI FUN CUBE 1000MM Szárnyszervók: Turnigy Servo 5.5g/0.9kg/.10sec Oldalkormányszervo: Turnigy 1800A Servo 8g/1.5kg/.10sec Magasságiszervó: AMAX G-12AM fém fogaskerekes, 12g.
Komplett készen a repsúly (tehát akksival, futó nélkül): 568g, statikusan teljes gázon a felvett áramerősség 15A felett van picivel, a gép kiemeli magát a kezemből, tehát a húzóerő meghaladja a súlyát.
Építés: Az összerakás teljesen jól sikerült. Alapvetően követtem Styroman Bálint összeszerelési útmutatóját. Ahol eltértem, hogy a törzsbe, az oldalán kb 3mm méllyen végighasítottam szikével, és a résbe beletuszkoltam 0.8-as szénrudat a teljes hosszába. Utána a résbe végigfolyattam pillanatragasztót (CA). Az alján, meg a vágás résébe, teljes hosszban beragasztottam 3-as szénrudat. Cső jobb lett volna, de ez volt. A ragasztásnál, ahol nagy felületek voltak, ott purexet használtam (főleg a fa alkatrészek beragasztásánál), ahol nem, ott pedig pillanatragasztót. Én Bálinttól „fekete” gépet kértem, mert a fekete hab, bár nehezebb, de kopás és időtállóbb. Nekem jobban bejött. Amit most már másképp csinálnék, hogy a szárnyon a szervók fenn vannak. Ez praktikus, mert a fűtől védve vannak, de nem jó mechanikailag, mert sokkal nehezebben mozgatják a lapokat, mintha alulra lettek volna szerelve, az emelőkkel együtt. Legközelebb azt a megoldást fogom választani. Arra még érdemes figyelni, hogy a rudazatot úgy kell betenni, hogy a szervó teljes kitérése kb max 20mm-es kitérést csináljon a lapokon. Az oldalkormány így kés repülésre nem alkalmas, de a fórumon többen írták, és Bálint is megerősítette, hogy vízszintes repüléskor a koppig húzott oldalkormány olyan hevesen elbillenti a gépet, hogy több méteres zuhanás a vége. Én ezt, ezzel a kitéréssel nem tapasztaltam, viszont a lógás kivitelezéséhez elég volt.
A motor le és jobbrahuzatást így oldottam meg: : a motor rögzítőkeresztjét X alakban felfúrtam, szemből nézve a jobb felső furat alá 4db 3-as alátét, a bal alsó alatt nincs alátét, a másik kettő alá pedig 2-2 alátét.
A használt hajtáslánc előzetes szimulációja:
A berepülés: A gép nagyon kellemesen repül. Pontosan, precízen hajtja végre a figurákat, nem hajlamos a kibillenésekre. Háton is szépen, stabilan repül. A kitéréseket kb 15mm-ben határoltam, tökéletes. A fékszárnnyal az a tapasztalatom, hogy ha kb 5-8mm-ert billentem le, akkor a gép megtorpan, kicsit megemeli az orrát, lelassul, és visszaáll tökéletes siklásba, kellemes. Ha jobban lebillentem (kb 12-15mm), akkor erőteljesen emeli az orrát, kézzel nem nagyon tudom vezetni. Majd be kell állítanom rádióban a magassági mixet, de erre eddig nem volt időm, majd úgy is kipróbálom. Fékszárny nélkül relatív gyorsan siklik, jót tesz neki, hogy lassul leszállásnál.
2016.
Fékszárny…… nem volt sok értelme, csak kiszámíthatatlanná tette a reptét. Átalakítottam, hogy jobban kiemeljen, de akkor meg nagy lett a rés, megijedtem a flattertől, meg az átszívástól. Úgyhogy már egy ideje azon dolgozom, hogy eltüntessem a nyomát. Kérdezz meg másokat, de nekem az a véleményem, hogy teljesen hasztalan dolog (ebben a gépben, ebben a felállásban).
Visszaépítettem a fékszárnyakat. Elég jól sikerült. Csak most meg az lett a baja, hogy kicsik lettek a csűrőfelületek és ez miatt kis sebességnél nagyon lassan fordult. És úgy tűnik, erre nem voltam felkészülve, szóval teljes sebességgel földbe vezettem a kicsikét. Majdnem merőlegesen, bumm.
És nekem tanulság, hogy a középszárnyas műrepülőkhöz vagyok szokva, a fürgébben irányt váltó gépekhez, ő kicsit lassabb volt 🙂
jut eszembe, ha műanyag csavarral használod, akkor ne tárold meghúzva, és minden reptetés előtt ellenőrizd, mert az állandó feszültségtől hamar leválik a fejük….. Én ezért használok, közönséges acél csavarokat 🙂