Parkzone Extra 300

2014.02.24.

Gondoltam, lassan itt az ideje, hogy beszerezzem az idei év repülőjét. Szempont volt, hogy a 2200/3s akksiaimhoz passzoljon, középszárnyas legyen, hogy könnyebb legyen eldobni, meg akár hasra is könnyedén szálljon, valamint legyen jó műrepülő.

A választásom a Parkzone Extra 300-as gépére esett.

Kinéztem a Lindingernél, de ott sajnos nem tudtam Paypallal fizetni. Az utalástól meg féltem, mert az igen drága dolog szokott lenni…. Így a szokásos Schweighofer cégtől rendeltem meg.

Felteszek még pár hivatalos képet, csak előzetesen, aztán a berepülés után leírom a tapasztalatokat.

Technische Daten
Spannweite ca:  1030 mmLänge ca:  935 mmGewicht ca:  980 gMaterial Rumpf:  EPPMaterial Fläche:  EPPRC Funktionen:  Q, H, S, MInklusive Motor:  950Kv Brushless outrunnerInklusive Regler:  30A Pro SB BrushlessEmpfohlener Antriebsakku:  LiPo 2200 mAh 3SInklusive Servos:  4x eingebautBausatzausführung:  PNPGeeignet für:  Fortgeschrittene & ExpertenModelltyp 1:  Motorflug ElektroModellart 1:  MitteldeckerModellart 2:  Kunstflug

Egyelőre ennyi. Amint megjött, és repült folytatom.

2014.02.28.

Megjött!
Nagy az öröm 🙂

Nagyon jó! Nagyon tetszik. Nem véletlenül műrepülő, nagyon zömök, merev a felépítése. A szokásos szárnyfélig tartó szénrúdon túl itt-itt van benne merevítés. Több helyen bele van vágva, vékony szén szalag. Teljesen szimpi.
Megnéztem a szárnyakat, a végéről nézve tényleg lefele domborúbb, de ez nem az egész keresztmetszetre igaz, csupán a szárny legvégére. Ott van egy farkacska kiképezve. A szárny „nagy” keresztmetszete szimetrikus.

Úgy döntöttem, bár a futómű stabilnak tűnik, de az esetleges orrabukás veszélye miatt nem szerelem fel rá. A törzs nagyon alkalmas a hasra szállásra. Egyenlőre úgy fogom használni, a használt reptér sajátosságai miatt.

A kibontott dobozt lefényképeztem, mert az olyan jó :). A berepülés után ismét jelentkezem.

2014.03.02.

No, kész. Nem kicsit szívtam vele, mert amekkora bazi vastag az orra, annyira kevés hely van kihagyva akkunak. Nekem átlagosnak mondható 2200/3s 20C Flightmax akksiaim vannak, és egyszerűen nem fértek bele. Iszonyat sokat kellett faragnom a habon, hogy beleférjen, és még nemkicsit aggódok azon, hogy a picit dundusabb zippy akksiaimmal mi lesz…. Mindegy, expót nem állítottam, mert nem tudom hogy kell, tehát 0 expóval mentem. Mint később kiderült, kb 10mm-rel hátrább volt a súlypont, mint a gyári beáll. Sajnos a futó almás, a terület miatt, így a súlyát ólommal kell pótolnom…. Mindezek mellett jó volt. Nagyon gyors volt, kellemesen repült, kicsit még idegesen. Legközelebb megsúlyozom az elejét, és ismét kipróbálom.

Amit még tervezek…..

  1. rögzítenem kell a vevő antennáját, ne bazirgálja a rudazat;
  2. a vevő rögzítő kartonpapírt be kell ragasszam;
  3. súlly az orrába;
  4. a szárnyakat be kell pillanatragasztóval folyatni;
  5. szivaccsal az akksit rögzíteni kell;
  6. a féket be kell kapcsolni a szabályzón;
  7. ha szükséges, még az akku helyét tágítani kell….

2014.03.09
Az orrába tettem 30g súlyt. Repültem vele 12 startot. Nagyon meg vagyok elégedve. Van összehasonlítási alapom több más mellett styroman féle extrával, és parkzone BF-109-cel. Az sm extrához képest, hasonló jelleggel, de sokkal gyorsabban, fürgébb, pontosabban repül, azaz olyan lassan nem is tud, ha nincs sebessége, akkor figurák közben hajlamos kibillenni. A bf-109-hez képest pontosabb, precízebb. 5-6 perces köröket mentem, kb 80%-os gázon. 1300-1500mAh ment vissza az akkukba. Rám nagyon jó benyomást tett, tetszik.

2017.05.

Bár a repcsi gyönyörűen repült, nagyon kezesen, pontosan tette a dolgát eladtam. Ennek az az oka, hogy elég magas volt a leszállási sebessége, így a rendelkezésemre álló leszállópályán problémát okozott a használata. Mindenesetre jó repülő, ajánlom.