- 08. 10. Ma repült először.
Az adatok:
motor: cf2822 (43g), mindvégig tökéletes volt, de azóta más gépben is használtam ilyen motort, de nem jött be. A legkisebb koccanásra is görbültek a tengelyei. Kell bele valami hasonló, más gyártmány.
akku: 3s1p 1000mAh,
szabályzó: noname 20A,
propeller: 9×5 graupner (8×4. lásd a végén),
felszállósúly: 550g,
repidő egyenletes gázállással: 10 perc felett (10 perc repülés után 750mAh ment vissza az akksiba).
A tapasztalatok:
A gép vezethetőségben valahol féluton van az easy star és a styroman féle extra között. Könnyen vezethető, kezes, de kevésbé akar mindig visszaállni vízszintes siklásba, mint az easy. Kicsit idegesebb, hajlamosabb a kitörésre. Mondjuk ez lehet enyhe súlypont hátratolódás, majd kipróbálom hamarosan kicsit előrébb. Viszont hatalmas pozitívum, hogy nagyon kis gázzal is kontrollálhatóan megbízhatóan repül. Ugyanezzel az akksival a 80cm-es extra kb 3-4 percet van a levegőben. A 10 perces repidő amit fennebb írtam konstan kb 40-45%-os gázon volt mérve. Viszont vitorlázni nagyon nem szeret, de végülis ez nem egy vitorlázó, megbocsájtható neki…. A súlyponttal még kicsit játszom, aztán jelzem mit tapasztaltam…. A motor tökéletesen elég neki, teljesen felesleges nagyobb. Legalábbis ehhez a súlyhoz. Nagyobb motor akkor indokolt (szerintem), ha nehezebb akksival repül, és még mondjuk futómű is van rajta.
az oldalkormányról:
én raktam bele oldalkormányt, aztán kiszedtem (a fényképen még benne van, de már nincs)
okok:
- a gép kicsit farnehézre sikerült Az a 10g a fenekéből szerintem pont jót tesz….
- tudom kicsit bénán zsanéroztam (az uhu port túladagoltam kicsit), de az a kitérés, amit a rudazat bírt (kb 1.5cm) szinte(!) semmilyen hatással nem járt a repülés során. Illetve ha a propeller szelelt, akkor rettenetesen gyengén kanyarodott tőle, de ha siklásban repült, akkor 0 hatást sikerült felfedeznem. Szerintem, ha oldalkormányozni akarunk, akkor egyrészt a farkon a vágást az oldalkormány szervó tengelyvonalába kell tenni (a leírás nem így ajánlja, szerintem az pedig fontos) és a kormányzot rész méretét is növelni kell).
Szóval összességében szerintem felesleges az oldalkormány szervó rá……
A propellert lecseréltem 8×4-re és az lett a nyerő. Gyorsabban és könnyedébben megy, jobban vitorlázik. A súlypont is helyreállt, jól kezelhető, jóindulatu gépecske.
Szokásomhoz híven a gép két oldalán bevágtam 0.8-as carbon merevítést, illetve a hasán a vágásba ragasztottam egy 2-es carbonrudat. Így a törzs merev lett. A „gyárilag” hozzáadott műanyag csavarokkal kínlódtam kicsit, de állandóan túlhúztam és letört a feje, ha annyira megfeszítettem, hogy ne csúszkáljon a szárny. Azóta normál 6-os csavarok szolgálnak a poszton, és a szárnyat is kicsit ragasztóval rögzítettem. Nem ragasztottam be teljesen, csak épp annyira, hogy a csavarok feszítőerejével együtt szilárdan rögzüljön.
10.08.01
A többi gépem sajna kicsit beteg, így ismét fókuszba került a kicsike. Jó, jóindulatú, könnyen repíthető, jól használható.