Modellrádiók kar-kiosztása

Magyarországon a legismertebb és a legelterjedtebb a MODE 2 karkiosztás.

Bal kar ↕ : Gáz
A motor vezérlésére használatos. A kar felfelé = nagyobb motorteljesítmény, kar lennt, motor áll.
Bal kar ↔ : Oldalkormány
A repülõgép függőleges vezérsíkjának vezérlése.
Jobbra kitérítve az oldalkormány jobbra tér ki, így a gép orra is jobbra tart (balra – fordítva). Speciális esetben van használva. A repülő elsődleges irányítására nem ezt használjuk, kezdőként nincs rá szükség.
Jobb kar ↕ : Magassági-kormány
A kar felfelé nyomására a gép süllyedni,
míg a kar meghúzására a gép emelkedni kezd.
Jobb kar ↔ : Csűrők
A gép hossztengely körüli elforgatására szolgál. Jobbra kitérítve a kart,
a jobboldali csűrőkormány felfelé, míg a bal lefelé mozdul el,
így a gép jobbra bedől, amitől jobbra elfordul (és fordítva). Ez szolgálja elsődlegesen a fordulást, ezt kell elsődlegesen használni. Figyeljük meg, hogy ennek a botnak hatására, a gép bedől, és a dőlés mértékével arányos ívben fordul. Azaz, ha már bedőlt, a boton korrigálni kell, mert különben tovább fordul és orsózni kezd. Ami már nem szolgálja az egyszerű kanyarodást.


Az alábbi képen a MODE 2 mellett a többi (itthon nem annyira elterjedt)
üzemmód magyarázó ábrája is látható:
 

Elevator=Magassági
Rudder=Oldalkormány
Throttle=Gáz
Aileron=Csûrõ

A szokványos üzem módban (Mode 2) a CH (csatornák) kiosztása :

1 CHCsűrő lapok a szárnyon
2 CHfarok szárny magassági irányító lap
3 CHMotor (fordulatszám) szabályzás
4 CHfarok szárny oldal kormány
5 CH /v. 6CH/Ha a csűrő szervókat a rádió külön csatornán képes kezelni, akkor azt a rádiótól függő csatornán teszi.