1000 extra styromantól

Nagyon jól bevált sportgép. Nem túl kényes, könnyen repül, bevált. Az évek alatt 3-at is csináltam, mert sajnos ez a vágott EPP nem túl tartós, a fekete még csak csak kibír 5-8 évet, de a fehér 3-4 év után morzsolódni kezd.

2020. 05. 01. V3.0

Kész. Tavasz óta. Azonban úgy alakult az életem, hogy nem tudtam repülni vele. Időhiány. Így még rendes kész fotóim sincsenek, iderakok pár építési fotót, aztán majd lesznek mezei fotók is.

festés után… a festés nálam elsődlegesen a láthatóságot szolgálja.
Úgy látom, nagyjából kész.
A motor felszerelése, el és lehuzatása

2018.01.16.

Ez elmút években örömmel és szívesen használtam ezt a gépecskét. Sajnos az 2017-es szezonban elkezdett az anyaga porladni. Így vettem újat styroman Bálinttól, és a motort elektronikát áttéve új szervókkal újjáépítem. Végülis 7 szezont átvészelt, nagyon jó repülõ. Próbáltam keresni gyári hab gépet, ebben a méretben, mert az sokkal tartósabb. Legalábbis eddig annak bizonyultak. Sajnos azonban a gyári gépek nagyobbak, nem viszik el az akkuim és nem férnek be a kocsiba. Így maradt ez, újrajátszik.

Annyit sikerült elérnem Bálintnál, hogy fekete, sűrűbb anyagból vágja ki nekem. Az eddigi gépeimnél a fekete anyag tartósabbnak bizonyult. Meglátjuk.

2011.02.20. V2.0

Meg is van az új madárka, a súlyt is sikerült tartanom, nagyon várom már a berepülést, ha megvan, leírom jól a tapasztalatokat. egyszer kétszer már volt zötyögösebb leszállás, de szerencsére a gép még egyben van.

A konfig:
Motor: TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)KV : 1100 rpm/V within 10%Max. efficiency current : 10~15ADimentions : 35mm X 30mm / 1.38in X 1.18inShaft diameter : 4mm / 0.16inWeight : 77g / 2.72ozNumber of poles/magnets : 14Recommended model weight : 600~1300g / 21~45ozPower equivalent : .12,2strokeStator Dimentions: 28-08
Akku: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C 180g
Szabályzó: 25A Turnigy
Propeller: 9x6E APC vagy 10x5E APC

A felszállósúly olyan bő 700g. Nagyon jól, szépen repül. Full gázon olyan 5 perc a repidő, ha nem tolom végig csőből, akkor 8 perc körül. Csak ki tudja, hogy vajon most nyomtam vagy sem :), ezért inkább 5 percre álltam be.

Képek: 

Természetesen az orrba raktam rendes zárat, nem ezek a gumik tartják zárva 🙂

megdöbbentően sokat nyúztam, bírta is, amíg el nem porladt az anyaga

Az összerakásnál annyit módosítottam, hogy a törzs teljes hosszában, két oldalt bevágtam és ragasztottam egy-egy 0.8mm átmérőjű szénszálat, a törzs felvágott aljába pedig egy 2mm-es karbon rudat ragasztottam végig, az orrtól a farok legvégéig.

A hátsó vezérsíkokba került szintén 0.8-as carbon rúd.

Így a törzs tökéletesen merev lett, teljesen szilárd. A gép orrába tettem az akksit, a kabintető alá, meg került a vevő, méghozzá úgy, hogy a szervók vezetékeit nem kellett hosszabbítani.  A farokba sajna kellett egy pár gramm súly, a helyes súlypont miatt.

A repülő, kicsit olyan, mint egy tank. Egy repülő tank :). Repül szépen, csinálja, amit kérek tőle pontosan, de elég kelletlenül. Az MXS sokkal könnyedebben repül. Viszont ez nagy előny szélben. Nagyon erős, hajattépő szélben is pontosan, biztonságosan repíthető.

Mostanában beállt a 6 perces repidő. Ezek után 1400-1800mAh-át töltök vissza az akksikba.

2012.05.11.

Mondom kipróbálok valamit…. tettem a repcsibe 3s/1300/20c-s akksit, kivettem a farkából a 26g súlyt, és kipróbáltam. Nagyon jópofa. Sokkal könnyedébben repül, fürgébb, mozgékonyabb. És ami a meglepõ, hogy 3 perc, spórolós gázzal történõ repidõ után 350-500 mAh-t töltöttem vissza az akksikba (10 startot mérve). Elképesztõen kevés, nagyon csodálkoztam. Ami még meglepett, hogy próbaként visszatettem a 2200-as akksit, és bár a súlypont előre került kb 6cm-re, de nem éreztem vele semmi problémát.

2012.09.

Panaszkodtam már, hogy ez a gépem olyan, mint egy vonat. Megy, repül, teszi a dolgát, de valahogy furán, mint egy tank. Aztán észrevettem, hogy a MXS-em szárnyán, alapbeállításban icipicit lefelé konyulnak a csűrőlapok. Épp, hogy csak annyira, hogy a csűrő zsanérzatán kicsit látszik az él. Mondom, kiegyenesítem, ne maradjon már ilyen… No a subtrimmet kicsit állítgattam tökéletes lett. De onnantól az mxs borzalmas lett, mint egy tank 🙂

Többse kellett nekem, visszaállítottam, és az 1000-es extra subtrimmjével is picit (talán 2mm-ert a végén nézve),  a csürőket le állítottam. No, lényegesen könnyedébben, kellemesebben repül 🙂

Szuper lett!

Az EPP összerakási, összeszerelési útmutató új, video verziója a Youtube-on.

10.10.01. V1.0

Először megcsináltam a gépet 67g-os mocival, 1000mAh-s 3s akksival. Nagyon jó volt, de nem voltam megelégedve a repidővel (3-4 perc). Rendeltem bele 2200mAh-s akksit (az volt olcsó :)), erre meg farnehéz lett, lecseréltem a motort 100g-osra, meg olyan 2-3x erősen meg is törtem, jórészt saját hibámból. Aztán annyira kifordult már magából (fõleg a súllya ment fel 800g fölé (Bálint állítja, hogy ezzel az akksival 600g körülre símán befér)), hogy elhatároztam újraépítem egy új madárral, a 67g-os motorral, most már súlyponthelyesen. Most ez folyik, beszámolok majd a fejleményekről…..