2012.03.23.
Ismét a Schweighofer cég nagylelkűségének köszönhetek egy új szerzeményemet. Most várom a futártól, addig is pár kép:
2012.04.07.
Ma végre repült a kicsike. Vegyesek vele a tapasztalatok:
Mondom a rossz hírt, a végén odavágtam picit, tette egy cigánykereket kis sebességnél. Az akku fészek sérült meg kissé, a testben, egyéb sérülést nem látok. Pár gramm pillanatragasztó, és remek lesz ismét.
Ami azonban a jó hír, szépen repül, és nagyon szépen vitorlázik. Teljesen meglepődtem, de nagyon jól vitorlázik. Bőven jobban, mint az 1000-es extrám. Gyors is, szóval jó repülő. A kést nem szereti, erősen ejti a magasságot, de ezt megbocsájtom neki.
Sajnos meg kell gyalázzam a scale lelkeket, kénytelen vagyok a szárnyra festeni egy élénksárga csíkot, mert egyszerûen nem látom, hogy épp az elejét, vagy a hátulját mutatja felém.
Ami még zavaró, hogy a motornak van egy mély búgó hangja, fogalmam sincs, hogy az normál motor-propeller hang, vagy esetleg valami kis zümi van vele. Mindenesetre 9 startot szépen, korrektül megtett. Hozzáértők szerint 3 ágú propellernél ez normális.
Azért azon meglepődtem, hogy a farkában semmiféle merevítés sincs. Ez nagyon szomorú. Most vettem észre, hogy a reggeli affér miatt a farka a vízszintes előtt, szépen megrepedt. Háááááát, amit én csinálok hab repülőt, abban azért a törzsön az elejétől a végéig fut 3 vékony szén szál, szóval kicsit azért morózus vagyok a dologért. De szerencsére kiderült, így kapott bőven pillragacsot, aztán most olyan, mint volt…..
6 perc repidõ után, 1100-1200mAh-t töltöttem vissza az akksikba!
Az 1000-es extrámba ugyanekkora repidő után 1500-1800mAh megy vissza.
Azt még elfelejtettem írni, hogy hasra szálok vele. Minden rendben van a dologgal. A propeller sincs útban, szépen bírja. Talán az gáz, ha nem pont vízszintesen szálok le, és a csűrőszervó karja elakad vmiben, bár ilyesmi még nem történt…..
További jó hír, hogy jól bírja a vizes füvet.
Mivel a szervók, a szabályzók, a motor jó mélyen van, ezért bátran szálltam le vele a nedves fűben… Nem is volt vele baj…..
Szóval van jó és picit aggasztó tapasztalat is vele. Összességében remélem jól elleszek vele pár szezont….
2013.06.02
Ma is repültem vele 12 startot. Szűk 6 perc repidõ után 900-1100mAh-t töltöttem vissza az akksika, pedig elég erősen toltam. Szépen kialakult, hogy igen nagy a gép siklósebessége, azaz leszállásnál volt, hogy 2cm mélyen bevágott egy-egy fűszál a szárnyba. Valamit erre ki kell találni. Vagy kell rá szigszalag az élére, vagy üvegezni kell. Még nem döntöttem el, melyik megoldást választom. Amúgy minden remek volt, repült szépen, és gyorsan.
2014.04.12.
….képeket a scale gyilkos festésről….
A gép váratlan hátránya, hogy alsószárnyas. Ez miatt nagyon macerás a futó kerék nélküli üzemeltetés. Nehéz eldobáshoz megfogni, és eléggé hajlamos sérülni a szárny leszálláskor. Eladtam. Bár nagyon jó repülő volt. Az előző két hátrány és a nagyon gyors leszállási sebesség okán végülis megváltam tőle. Ha lett volna korrekt minőségű fel és leszállási lehetőségem, kerékkel, ahogy ki lett találva, akkor maradt volna. Sajnálom nagyon.
Halottam, hogy a szolnoki Reptár Repülőmúzeumba időszakos kiállítás keretein bellül hoztak egy BF 109-es és egy Spitfire repülőt. Amúgy is már kb 8 éve készültem oda, hát megnéztem őket és csináltam pár fotót. Íme.