2006.05.
Vettem egy (azóta 2 ilyen) gépet.
Megrendeltem, megláttam, majd elszörnyedtem. Rettenetesen borzalmasan gagyi megmunkálás, kialakítás, feleségem, aki eddig nagyon jól tűrte a modellezésre fordított kiadásaimat, csak annyit mondott, most életében először, akármennyit is adtál ezért a gépért, pénzkidobás volt.
Aztán szépen, ha már megvan megcsináltam, RC-sítettem. Azért anynira nem rossz. Sokkal jobban vitorlázik, mint akármelyik eddigi gépem. Sikerült nagyjából alacsony súlyban tartani, 1300mA-es Lipoval, 21-es csengőmotorral 370g körül állt meg. Kb 5 perc felkapaszkodás után, olyan 10 perc alatt jön le. Az tetszik ebben a gépben, hogy az anyaga nagyon rugalmas, így jól viseli a szállítás okozta traumákat.
A gép kivitelezési minőségtelensége rám is hatással volt. Úgy döntötem, nem precízkedem túl, jól felvarrom rá a cuccost. Aztán a cérnát pillanatragasztóval átitatva rögzítem.
A mellékelt képen látszik, hoyg a szervókat a farokra tettem közel a vezérsíkokhoz. Ez jó megoldás. a másik gépen a törzsbe tettem a súlypont közelébe, és hosszabb, vékony rúddal kötöttem be. Ez nem jó megoldás, mert a hosszú, rugalmas faroktávolság miatt a szervó működéskor hajlítja a farkat. Aztán ezt üvegszövetes cellux erősítéssel korrigáltam.
Az első gépbe 400-as mocit raktam. Az Easy Star propellerjével tette a dolgát korrektûl. Egy gond volt vele, kicsit macerás volt a hab törzshöz rögzíteni. Aztán később súlypont probléma miatt a gép egy hatalmasat zuhant, a törzs vagy 3 helyen eltört, de pillanatragasztóval nyom nélkül javítható volt.
Az akkut belesüllyesztettem a törzsbe. Ez hibának bizonyult. túlságosan meggyengült a törzs. Ez később gondokat okozott.
2009. tavasz A legutóbbi pakolásnál a gép farkát letörtem. Gondoltam, no most már kuka. Úgyis akarok helyette egy Easy Start, azt is könnyű szállítani…. De aztán kb 2 perc alatt megjavítottam mégis, úgysincs most pénzem új gépre, addig meg hagy maradjon….