A FIK 100-asom nagyon bejött. Sokat használtam, sokat kibírt. Aztán valahogy leamortizálódótt. Azóta ismét felmerült az igény, hogy legyen egy bedobom a kocsi hátuljába, mert talán el tudok menni kicsit repülni a családi program után típusú repülőm. Most a FIK 80-asra esett a választásom, mert a Fox-kapcsán beszerzett cuccos kihazsnálatlanul kiáltott repülő után. Viszont az ottani súlyproblémák miatt, kicsit nagyobb gépet kerestem, olyat aminek a szárnya könnyen kivehető….
A Fik, mint fik mára beszerezhetetlenné vált, de a fenix 80 néven még itt-ott rendelhető.
Megvotl az első pár repülésem. Iszonyat jó!
Rettenetesen jó! 141g lett a felszállósúly, a következő konfiggal:
-Fenix 80
-motor: 10g, 2000kv, 5.5A peek. Rendkívül pici, szinte elveszik a propeller alatt, egyszer már orra szállt. még a foxban, de nem vettem észre tengelyferdülést.
-szervo: 4,4g. Kicsit aggódtam, hogy mit tud, egy ilyen pici szervó, de korrektnek tűnik.
-szabályzó: 6g, 6A, de sajna max 2 cella. Itt persze ez nem gáz, de legközelebb 10A-ost veszek, az max 4 cella és 10g. A foxban számított minden g, itt már elférne. Nagy szívás volt, hogy default off a fék. Nomost, az pedig kell a visszahajló propellerhez, szóval izgi volt átprogramozni távon keresztül. Főleg azért, mert annyira pici a fékhatás, hogy szinte alig érzékelhető, de azért stabilan megállítja a propellert, így az sikeresen becsukódik.
-vevő: 4g. nagyon aranyos, pici, korrekt db. Csak kár, hogy 4 csatornás. Persze itt elég bőven. Másik ugyanilyennel volt problémám. Teljesen szabálytalan pillanatokban a magasságit felrántotta koppra, és ottragasztotta. Ha elkezdem a csűrőket rángatni, egy idő után felszabadult. A másik hibája az volt, hogy a csűrők nulla pontja elmászott intenzívebb rángatás hatására. Aztán legutóbb ez is csinált gyanús dolgokat. Szóval nem ajánlom senkinek.
-akku: 360mAh, 2s. Azért vettem ezt, mert eredendően a FOX-ba szántam. Most már, a fik be inkább 640mAh-s vennék, az jóval nagyobb, de árban ugyanennyi. Súlyban szerintem nem számítana a különbség. a repidő így is több mint elég, szóval meg vagyok elégedve.
-propeller: Graupner visszahajló 6×3. Elférne nagyobb is, de régebben ezt tudtam olcsón megvenni. Riadtan látom, most mennyibe kerül, én még sokkal olcsóbban vettem. DEJÓ!
Kb 80%-os gázon bot érintés nélkül kúszik fel, nem túl meredeken, de határozottan. Elmegy látóhatárig, onnan szépen levitorlázok, majd újra fel. Kb 2 (a 3 már határeset lehet) ilyen kört bír egy akksi, és ez kb 8-12 perc. Olyan 220-240mAh-kat töltök vissza az akksiba.
A törzs két oldalán bevágtam egy-egy 0.8mm-es carbonrudat a teljes hosszában. Ettől jó merev lett. A súlypontot úgy akartam kialakítani, hogy az akksi pont alatta legyen. Így később más méretű akksival is repképes marad. Ezért az egyik szervót az orrába tettem és hátrarudaztam, a másikat a farokba, és villamosan toldottam a vezetékét. A gép természetesen oldalkormánnyal van szerelve csűrő nélkül. Ahol kivágtam az akku helyét, ott a törzs erősen meggyengült. Így ott helyileg erősítettem 0.8-as szénrúddal.
2012.08.02.
Megreptettem. Egyszerűen nem akart lejönni. Nem vagyok nagy szakértő, termikelni sem tudok, de valahogy biztosan volt, mert a repcsi egyszerűen nem jött le. Felküldtem, motor kikapcs és semmi. Azaz dehogy semmi. Fenn mászkált az égen, egyre magassabban. Amikor már nehezemre esett látni, hogy most megy vagy jön, vagy mit csinál, bebuktattam, és nem könnyen de lehoztam. Nagyon érdekes jelenség volt.