MXS Styromantól

2020. 07.14.

Azóta is sokat használom. Tökéletes. Elfér a kocsiban, gyakorlatilag dráma nélkül teszi a köröket.

Természetesen ez is sportgép, azaz nem korrigálja az irányítást, folyamatosan vezetni kell, és teszi, amit mondunk neki.
A szárny vékonysága miatt is kilógnak picit a szervók.
A színe kicsit praktikeres lett, de jól látható nagyobb távolságokról is.

2019.08.03.

Repült a gép rendben volt. Első pillanatban megijedtem, hogy idegbeteg, de kitrimmeltem és rendben van. Jól repül.

Nekem tetszik az „orrkúp” megoldás, a szabályzó ismét a propellerszélben.
itt még az első repülésen „orrkúp” nélkül

2019.05.11.

A potom másfél éve vett gép, lassan elkészül.
Berepülés után majd megint írok, addig is néhány kép:

Nagyon sajnálom, hogy fehér habból van, így 3-4 év múlva el kezd porladni és megsemmisül.
Régi mániám, hogy a szervókat a szárny felső oldalára rakom. Ezzel védem, hogy leszállásnál a fűben, gazban elakadjanak.
A farok vékonyabb anyagból volt, mint a régebbi gépemen. Ez persze egy oldalról jobb, de más oldalról gyenge, vetemedik. Ezért szanaszét kellett merevíteni, szénszállal.
A vevőt elfelejtettem az építésnél beletenni. Ezért a kész törzset kellett felvágni, és elhelyezni benne.

A gép súlya kompletten, akku nélkül 430g körül lett. Ez nagyon jónak tűnik.

A motor felfogatásánál alkalmaztam el és lehuzatást. 4db 3-as alátétnyit 🙂
A Trilak, aquakolor vizes oldatával színeztem. Ecsettel, semmi túlbonyolítás…..
A régi gépem kabinteteje, ami egy 1000-es extra kabinteteje volt, jobban tetszett, de most nem kaptam olyat. Repülni így is jó lesz. Még majd, a berepülés után, ha minden rendben, az orrára teszek egy motortakarót.
A szervókat beragasztottam, a hátsó rudazaton még gondolkodom, de igazából lassan mehet a próbarepülésre….

2018.01.16.

Ez elmút években örömmel és szívesen használtam ezt a gépecskét. Sajnos az 2017-es szezonban elkezdett az anyaga porladni. Így vettem újat styroman Bálinttól, és a motort elektronikát áttéve új szervókkal újjáépítem. Végülis 7 szezont átvészelt, nagyon jó repülő. Próbáltam keresni gyári hab gépet, ebben a méretben, mert az sokkal tartósabb. Legalábbis eddig annak bizonyultak. Sajnos azonban a gyári gépek nagyobbak, nem viszik el az akkuim és nem férnek be a kocsiba. Így maradt ez, újrajátszik.

Azóta talán annyi változott, hogy 1300/3s akksikkal repülöm.

2011.07.31.
Van egy csomó 1000mAh/3s/20c-s akksim. Nem volt hozzá gépem, gondoltam csinálok egyet. A styroman MXS-re esett a választás. Gondolkodtam a Multiplex Dogfighterben, vagy más gépekben is, de épp legutóbb törtem meg az 1000-es extrámat. Egyszerû figyelmetlenség volt. Semmi komoly, csak épp megmutatta az élet, hogy minden repülõ egyszer úgyis eltörik, tehát, nem praktikus drága gépekben gondolkodni….. Legalábbis adig, amíg azt a pénzt drágának érezzük 🙂

A konfig tehát:

  • Rhyno 1050/3s/20c-s és 1250/3s/20c-s akksi, 
  • Turnigy 18A-es szabályzó,
  • 4x hextronic 9g-os szervó,
  • Emax CF 2822-es motor késõbb cserélve lett 67g-os kedára, azzal az igazi!
  • 8×6-os propeller

Styroman Bálint, biztosan megsúlytana, ha tudná, de a szép átlátszó formára zsugorított (és szerintem felettébb puha, sérülékeny) kabintető helyett egy nálamragadt fekete 1000-es extra hab kabintetejét tettem rá. Nagyjából passzol….

Elsõkörben a festését elböktem erősen. Mivel sötétkék a szárny teteje, ha épp nem tűző napba fordul a gép lehetetlen megkülönböztetni az árnyékban lévő fehér szárny aljtól. Így gyorsan festek rá, világossárga mintát…. 

A gép összerakási útmutatója: itt.

Az első benyomások is nagyon jók voltak. Aztán beújjítottam a gépbe a 67g-os KEDA motort és 1300/3s akksikat. No, ezzel nagyon jó! Kicsit romlott ugyan az egyensúlya (előtte gyakorlatilag bot nyomás nélkül repült háton), de nagyon jó. Valahogy olyan benyomásom van, hogy szeret repülni. Az 1000-es extrával tudom összehasonlítani, az is jó repülő, de az valahogy erőből repül. Mint egy mozdony, tör arra amerre irányítom, ez meg könnyedén száll, amerre mondom.