Junior Fly 25


 



 

Bevezetés


Ezen a lapon a kedvenc repülõm kalandjai vanak leírva és bemutatva. Vannak fotók, és a lap alján pár Quicktime formátumu videofelvétel, ahol látható és hallható a kis gép néhány repülése, lezuhanása, és leszállása.

A fotók átlagos mérete 1MB körüli, rájuk kattintva poszter méretben jelennek meg, a mozik 5 és 21 MB méret közöttiek.







 

A kis aranyos


2005. március 14.

Kerestem egy komplett, a lehetõségekhez mérten strapabíró, elérhetõ árú modellt. Íme, az eredmény, a Junior Fly 25.







 

Az elsõ reptetés!


2005. március 15.

Teljes izgalmi állapot, a börgöndi reptér hóolvadás áztatta gyepén, nomeg a szép síma beton bevezetõ útján.
A gépen már látható, az elsõ lezuhanás okozta kisebb sérülés. Aztán késõbb, még lett rajta több is. Mostanában, tkp csoda hogy még repképes, de errõl majd késõbb bõvebben.







 

Leszállás egy akácbozót csúcsán


Az elsõ valamire való, tehát 3 másodpercnél hosszabb repülésemen, annyira rákoncentráltam a gépre, hogy nem tünt fel, hogy jön egy akácos. Az eredmény a képen látható







 

Amint próbálom visszaszerezni a gépet


No, amikor észrevettem, mi történt, kicsit megálltam elmélkedni. Aztán hosszas munkával bekûzdöttem a bozótba, és próbáltam visszanyerni a gépet. Sikerült :) újjjé....







 

A második reptetés


2005. március 17.

Mivel, az elõzõ repüléskor kiderült, hogy felesleges a gépnek beton felszállópálya, ezért a 105-ös skodámat tiszteletbeli terepjárónak neveztük ki, és kerestünk egy megfelelõen nagy, és elhagyatott füves területet. Meg is találtuk, Csala mellet, az úttól 2-3 bozótosnyira, az árkon és a sáron túl, a temetõdomb mögött.







 

A propeller eszi a szárnyat


Ahányszor a gép lezuhan, a szárny belóg a propeller útjába, veszít anyagából :(







 

A megpróbáltatások nyomai


A szárnyon látszik, hogy már túlélt pár dolgot. Eddig kb 15-20 percet töltött a levegõben, és kb 8- 10-szer zuhant le. Hm, ahhoz képest jól bírja. Strapabíró darab.







 

Az oldószer nyomai


Az elsõ napon, az egyik zuhanásnál, kicsit meglötyögõsödtek a hátsó vezérsíkok. Gondoltam, apróság, megragasztom. Csak mondjuk nem oldószeres ragasztóval kellett volna. Így a 2-3mm-es rések 2-3 centiméteresre nõtek. Kicsit meglepõdtem. Aztán kevertem mûgyantát, és pótoltam az anyagot. Közben jött rám a frász, hogy vajon jól pozícionálom-e a szárnyakat. Most kiderült, jól :). Nagy volt az öröm.







 

Valami gond volt az akku körül


2005. március 20.
Ma is voltam reptetni. Teljes szélcsend volt, kb 10-15 fok. Nagyon jól sikerült minden, csak valami ok miatt, kb 1/3-át bírta az akku, ahhoz képest, amit az elõzõ két reptetésen megszoktam. Nem tudom mi lehetett az oka. Valszleg, túl keveset töltöttem. A doksiban az áll, hogy max 4 órát szabad tölteni. Most én töltöttem addig, amíg az akkuk felforrósodtak. Ez 3,5 óra volt, ami a matek szerint elég kellett volna legyen, hát a jelek szerint nem volt az. Repültem egy szépet, kb 2-3 percet, aztán leszálltam. Sikerült, újjé. De többet nem tudtam elstartolni, mert nem húzott annyira a motor, hogy a levegõbe tartsa magát a gép. Hát, ennyi volt? Néztünk egymásra. Igen, ma ennyi volt...
El is határoztam, venni kell még 2-3 akkucsomagot, hoyg lehessen terepen cserélni.







 

Az akku teljesen megadta magát, ráadásul...


2005. március 23.
Ez volt az eddigi legszomorúbb repülés! Fel sem tudott szállni a gép. Egyszerûen nem húz a motor, és ha a szervók mûködnek, akkor hallhatóan halkul a motor. Minden jel arra mutat, hogy az akksi belsõ ellenállása túl nagy. De mi okozhatja? Hisz tegnap este töltöttem, a leírásnak megfelelõen 4 órán át. Hát ez gond, erre nem számoltam.
Ráadásul a magassági szervóm is kattogni kezdett, hogy mi a fene lehet ez....







 

Sok meló....


2005. március 25.
No, vettem új szervót, meg csatikat az aaa méretû akkuból csinált packhoz. beszereltem mindezeket, és várom a szép idõt....
Az otthoni tesztelésnél kiderült, a gyári akkupakk és a fesszabályzó csatija totál bizonytalan. Érintkezési hibás erõsen. Ez okozhatott töltési, nomeg teljesítmény leadási hibákat egyaránt. Mivel tegnap vettem ilyen csatikat, örültem, egészen addig, amíg az új csatik is el nem kezdtek hibázni azonnal. No, akkor változtatni kell, úgy gondoltam, ami a PC-kben bevált, talán itt is. A csatikat kicseréltem olyanra, mint ami a vinyókban van, mint tápcsati. Így legalább nem egyetlen, hanem mindjárt dupla kontaktus van, mindkét polaritáson. No, majd kiderül, hogy bírják a strapát.







 

Újabb reptetés, újabb gondok...


A dolog úgy kezdõdött, hogy teljes gáz, feleségem eldobta a gépet, indult, majd felhúztam a magassági kormányt, ahogy kell. Erre a gép teljes gázzal földnek ment rögtön. Megnéztem, mi a gond, kiderült, hogy az új szervó pont ellentétesen mûködik, mint a régi (?), ezért amikor felfelé húztam a kormányt, valójában lefelé ment.
No, szervókar fordítás, óráscsavarhúzó nélkül..., éljen a svájcibicska :). Utána repült :). Teljesen újszerû élmény :) És az érdekes az, hogy a régi akksikkal ment, igaz talán kevesebbet, mint eleinte.... Utána betettem az új 7 db aaa akksiból csinált packot. Teljes csõd. Annyival nagyobb a belsõ ellenállása az eredeti akksiknál, hogy mûködés közben a szabályzó azt hiszi, hogy kimerült, és kb 10 sec után leállítja a tolómotort. Gáz.







 

Repülés, újjééééé!!!!


2005. április 1.
Kiderült, hogy az akksi egyik cellája rossz. Ezzel nemhogy nem ad le teljesítményt, hanem még a többi áramát is részben elnyeli. Kivettem a hibás cellát. Most próbáltam 6 cellával a gépet. Repült, remekül, nagyon! Szuper! Sajna még nem jöttek meg a tartalék cellák, de majd.....







 

Újabb repülés, és törés...


2005. április 3.
No, repült szépen, mígnem belekeveredtem az irányba, rossz felé húztam, és irány a föld. Ekkorát még nem eset... le is tört a függõleges vezérsík....







 

Már meg is javítottam!


2005. április 4.
Már meg is javítottam. Remélem holnap ki tudom próbálni :)







 

Kipróbáltam, repültem, eltörtem


2005. április 5.
No, kipróbáltam, repült nagyon! Mondjuk most már utólag tudom, valószínûleg súlypont problémái voltak eredendõen a gépnek. Gyakorlatilag képtelen volt siklani, bármilyen kormánymozdulatra meredeken felkapta az órrát, ettõl sebességet vesztett, és átesett. Akkor tudtam vele repülni, amikor ezt bírtam ellensúlyozni. Nehéz ügy. Mindezt megerõsíti, hogy azóta repültem az FMS-en, hasonló géppel, és az egészen másképp viselkedett. Szóval, a lényeg, nem tudtam eléggé kontroll alatt tartani, nagyon eltávolodott tõlem, és fának ment, teljes sebességgel. Halott. Szerencsére sikerült ledobálni az ágak közül, így a szervók, vevõ, cuccos sértetlen. A gép elvileg javítható, gyakorlatilag úgy döntöttem nem dolgozom többet vele, kivárok egy Badiust. Most ez van, várok.







 

No, megvan az új gép


2005. április 20.
Megvettem! Bár kicsit drágább, de végülis, nam a Badius, hanem az Easy Star mellett döntöttem. Még nincs összerakva, utána kiderül, hogy jól-e :).







 

Nagyon utálok repcsit építeni....


2005.május 3.
Amikor kibontottam kicsit meglepõdtem, lényegesen több vele a meló, mint gondoltam volna. Mindegy, mostmár megcsináltam, kész.
Ha majd repül, meglátjuk megérte-e.







 

A sikeres repülés, és egyéb mozik


  • A repülés elõkészületei, 13,8MB
  • Egy nagyon szép repülés, egy szép lezuhanással a végén, 21,6MB
  • Egy szép repülés, egy nagyon szép leszállással a végén, 18,6MB
  • A mezõ, ahol repülünk 10,7MB


  • RC modellezés


    Ma:

    2018. Augusztus 16. Csütörtök,
    Ábrahám napja van.

    A weblapról:

    Ezt a lapot kedvtelésbõl csinálom, ha épp ihletem van. A rajta lévõ tartalom távolról sem teljes. Alakul még....

    update: rendszertelenül.....