800-as EXTRA styromantól
2012. július 28.
Telt múlt az idõ, és rájöttem, hogy az 1000-es extra mellé nehezen fér be a kislányunk a kocsiba. Így úgy gondoltam ismét építek egy 800-as styroman extrát. Azonban most kicsit izmosabb konfigurációt gondoltam, és a kopásállósága miatt a fekete epp habra esett a választásom.
A konfig:
motor: KD A22-15M Brushless Outrunner Motor, okozott sajna kellemetlen meglepetést. Ezt a motor 4 gépemben is használom teljes megelégedettséggel. Azonban most beleszaladtam egy gyárilag hibás példányba. A fenekén a furatokban nem állnak meg a 2-es csavarok, amivel a propeller agyat kéne rögzíteni. Szerencsémre volt itthon tartalék motor (ugyanilyen), az tökéletes, de a hibással, sem adom fel, megpróbálom felfúrni 2.5mm-esre az érintett furatokat. Idõközben meg is csináltam, sikerült, minden rendben van vele.
szabályzó: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
szervók: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo, eddig jól bevált ez a típus. Most rosszak a tapasztalataim. 7 db vadi új példány is volt itthon, és ebbõl alig tudtam 4 elfogadhatót kiválogatni. Zizeregnek erõsen, nem tûnnek korrektnek.
propeller: TGS Sport 9x4.7E Precision propeller, próbáltam 10x5-öt, 9x6-ot, de ez vált be legjobban. A többivel nagyon melegedett a motor.
akku: ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C és még ami van hasonló méretben....
A gép súllya akku nélkül: 430g, ebbõl következõen a felszállósúllya 550g körül van.
Szépen, jól repül, rendben van. Egy gond van vele, hogy a szárnybe felülre elfelejtettem szenet rakni. Így repülés közben hajlik kicsit. Utólag raktam bele, így nagyon stabil. A súlya 455g lett akku nélkül.
Ez így kicsit masszív, berepülés után írom a tapasztalatokat.
Ide felrakom a gép styroman féle összerakási (összeszerelési) útmutatóját.
2012.08.02.
Végre sikerült megreptetnem ideálias körülmények között. Nagyon jó! Szépen stabilan, könnyedén repül. Minden rendben van vele. 5 perc alatt 800-1000mAh-t repültem ki az akksikból. Végülis a 8x4-es propeller mellett kötöttem ki, mert a 9x4.7-tel a motor kicsit melegedett.
2012.08.29.
Azóta a gép csak repül és repül. Nagyon jól sikerült. Könnyedén, fürgén száll, jól kezelhetõ, és kellõen zömök, strapabíró. Egyszóval tökéletesen meg vagyok vele elégedve.
kb. 2008
Ez teljesen EPP gép, 800mm-es fesztávval. Nagyon jó sikerült db. Igényesen, szépen van kivágva.
A gyári leíráshoz képest 3 ponton módosítottam. Egyrészrõl az oldalkormányt tartó, a törzsre ragasztandó fület 0.5-ös acél tolórúd darabokkal összetûztem a törzzsel, a szárnyban nem csak az elõírt erõsítést tettem, hanem a csûrõlapok elõtt hátul is összefogtam a szárnyat. Ez kell. Megmutatta egy esés.... Harmadrészt a törzsbe, a magasságiba több helyen belvágtam és ragasztottam 0.5-ös tolórudat.
Amúgy nagyon bevált a gépecske. Jól vezethetõ örömrepülõ. Ami nagy erénye, hogy elég kifejezett szélben is jól repülhetõ. Konkrétan hajat tépõ szélben is.....




Ide felrakom a gép styroman féle összerakási (összeszerelési) útmutatóját.
Telt múlt az idõ, és rájöttem, hogy az 1000-es extra mellé nehezen fér be a kislányunk a kocsiba. Így úgy gondoltam ismét építek egy 800-as styroman extrát. Azonban most kicsit izmosabb konfigurációt gondoltam, és a kopásállósága miatt a fekete epp habra esett a választásom.
A konfig:
motor: KD A22-15M Brushless Outrunner Motor, okozott sajna kellemetlen meglepetést. Ezt a motor 4 gépemben is használom teljes megelégedettséggel. Azonban most beleszaladtam egy gyárilag hibás példányba. A fenekén a furatokban nem állnak meg a 2-es csavarok, amivel a propeller agyat kéne rögzíteni. Szerencsémre volt itthon tartalék motor (ugyanilyen), az tökéletes, de a hibással, sem adom fel, megpróbálom felfúrni 2.5mm-esre az érintett furatokat. Idõközben meg is csináltam, sikerült, minden rendben van vele.
szabályzó: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
szervók: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo, eddig jól bevált ez a típus. Most rosszak a tapasztalataim. 7 db vadi új példány is volt itthon, és ebbõl alig tudtam 4 elfogadhatót kiválogatni. Zizeregnek erõsen, nem tûnnek korrektnek.
propeller: TGS Sport 9x4.7E Precision propeller, próbáltam 10x5-öt, 9x6-ot, de ez vált be legjobban. A többivel nagyon melegedett a motor.
akku: ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C és még ami van hasonló méretben....
A gép súllya akku nélkül: 430g, ebbõl következõen a felszállósúllya 550g körül van.
Szépen, jól repül, rendben van. Egy gond van vele, hogy a szárnybe felülre elfelejtettem szenet rakni. Így repülés közben hajlik kicsit. Utólag raktam bele, így nagyon stabil. A súlya 455g lett akku nélkül.
Ez így kicsit masszív, berepülés után írom a tapasztalatokat.
Ide felrakom a gép styroman féle összerakási (összeszerelési) útmutatóját.
![]() |
Régi mániám, hogy a szabályzót kiteszem a propellerszélbe. Így nem melegszik kicsit sem. |
![]() |
A csûrõszervókat én mindig felülre teszem, mert így védve vannak a hasraszállás okozta veszélyektõl. Ebben a repülõben nem sûllyesztettem el teljesen, mert úgy ítéltem meg, nagyon elgyengülne ott a szárny. Ezért kb 3mm-ert kiáll a szárny síkjából. |
![]() |
A kormányemelõket átmenõcsavarral, majd pillanatragasztóval rögzítettem. |
![]() |
Nagyon fontos, hogy a szárnyba alulra és felülre is kell szén. Másik megoldás, hogy ha 6-os szén csövet használunk, abból elég csak alulra. A törzsbe 3 szén szál is van. Alul egy és oldalt 1-1 db. Az összeszerelési útmutató nem ajánlja, de szerintem kell. A törzs így lesz kellõen merev. |
![]() |
A vízszintes vezérsíkba kell egy U alakra hajlított merevítõ, azt én fém huzalból csináltam (vastag tolórúd) A vízszintes vezérsíkot is kicsit átalakítottam. Az eredeti állapot szerint a mozgó felület végén van egy ellentétesen mozgó felület, ami nekem gyakran letört leszállásnál. Ezért visszaalakítottam hagyományos megoldásuvá. |
2012.08.02.
Végre sikerült megreptetnem ideálias körülmények között. Nagyon jó! Szépen stabilan, könnyedén repül. Minden rendben van vele. 5 perc alatt 800-1000mAh-t repültem ki az akksikból. Végülis a 8x4-es propeller mellett kötöttem ki, mert a 9x4.7-tel a motor kicsit melegedett.
2012.08.29.
Azóta a gép csak repül és repül. Nagyon jól sikerült. Könnyedén, fürgén száll, jól kezelhetõ, és kellõen zömök, strapabíró. Egyszóval tökéletesen meg vagyok vele elégedve.
kb. 2008
Ez teljesen EPP gép, 800mm-es fesztávval. Nagyon jó sikerült db. Igényesen, szépen van kivágva.
A gyári leíráshoz képest 3 ponton módosítottam. Egyrészrõl az oldalkormányt tartó, a törzsre ragasztandó fület 0.5-ös acél tolórúd darabokkal összetûztem a törzzsel, a szárnyban nem csak az elõírt erõsítést tettem, hanem a csûrõlapok elõtt hátul is összefogtam a szárnyat. Ez kell. Megmutatta egy esés.... Harmadrészt a törzsbe, a magasságiba több helyen belvágtam és ragasztottam 0.5-ös tolórudat.
Amúgy nagyon bevált a gépecske. Jól vezethetõ örömrepülõ. Ami nagy erénye, hogy elég kifejezett szélben is jól repülhetõ. Konkrétan hajat tépõ szélben is.....




Ide felrakom a gép styroman féle összerakási (összeszerelési) útmutatóját.
RC modellezés
- Mottó
- Autózás
- Mit tegyen egy kezdõ?
- Akkupakkok szakszerû kezelése
- Robbanós repülés
- Törések javítása
- Kockás a levegõ
- Vásárlás a www.hobbyking.com áruházból
- Motor el- és lehuzatás
- Junior Fly 25
- Easy Star
- Space Scooter
- Space Scooter 2.0
- Mûrepülõ Styromantõl
- FIK 100 RC
- Szánmodell féle ultimate
- AndNow by Fuhur
- Easy Glider eletric
- 800-as EXTRA styromantól
- Filléres haladó repcsi Gelei Imrétõl
- Multiplex Fox
- Styroman Tréner 1200
- A propellerrõl
- FIK 80
- A börgöndi reptér
- 1000 extra by Styroman
- 60cm-es RC dobálós styromantól
- MXS Styromantól
- RC repülõ startja
- Letöltések
- A ragasztók gyakorlata
- Adó - vevõ bindelés, linkelés, párosítás (Hitec modul)
- Modellrepülõ súlypontjának beállítása
- Repülõ hajtáslánc kalkuláció
- Modell távirányító kar- és csatornakiosztása
- Messerschmitt Bf-109G Parkzone
- Hitec Optic 6 Sport Frsky DHT (toggle switch) telemetriás modullal
- DC áram logger és intelligens akku merülés jelzõ
- Vásárlás a http://www.electriflite.co.uk oldalról
- Szabályzók vezetékeinek toldása, hosszabbítása
- Big Stick by Hobbyking
- Parkzone Extra 300
- Mini Fun Cube Styromantól
- Multimotor (két hajtómûves) ismeretek
- TwinStar II. by Multiplex
- Modellrepülõgépek tárolása
- EPP lapok zsanérozása UHU por ragasztóval
- Mi legyen otthon állandóan?
- Szervócsere hab (EPP) gépben
- Revolution by Techone Hobby
Ma:
2019. Február 19. Kedd,Zsuzsanna napja van.
A weblapról:
Ezt a lapot kedvtelésbõl csinálom, ha épp ihletem van. A rajta lévõ tartalom távolról sem teljes. Alakul még....
update: rendszertelenül.....
update: rendszertelenül.....