1000 extra by Styroman

2018.01.16.

Ez elmút években örömmel és szívesen használtam ezt a gépecskét. Sajnos az 2017-es szezonban elkezdett az anyaga porladni. Így vettem újat styroman Bálinttól, és a motort elektronikát áttéve új szervókkal újjáépítem. Végülis 7 szezont átvészelt, nagyon jó repülõ. Próbáltam keresni gyári hab gépet, ebben a méretben, mert az sokkal tartósabb. Legalábbis eddig annak bizonyultak. Sajnos azonban a gyári gépek nagyobbak, nem viszik el az akkuim és nem férnek be a kocsiba. Így maradt ez, újrajátszik.

Annyit sikerült elérnem Bálintnál, hogy fekete, sûrûbb anyagból vágja ki nekem. Az eddigi gépeimnél a fekete enyag tartósabbnak bizonyult. Meglátjuk.

10.10.01.

Elõször megcsináltam a gépet 67g-os mocival, 1000mAh-s 3s akksival. Nagyon jó volt, de nem voltam megelégedve a repidõvel (3-4 perc). Rendeltem bele 2200mAh-s akksit (az volt olcsó :)), erre meg farnehéz lett, lecseréltem a motort 100g-osra, meg olyan 2-3x erõsen meg is törtem, jórészt saját hibámból. Aztán annyira kifordult már magából (fõleg a súllya ment fel 800g fölé (Bálint álítja, hogy ezzel az akksival 600g körülre símán befér)), hogy elhatároztam újraépítem egy új madárral, a 67g-os motorral, most már súlyponthelyesen. Most ez folyik, beszámolok majd a fejleményekrõl.....

Styroman féle 1000-es extra





11.02.20.

Meg is van az új madárka, a súlyt is sikerült tartanom, nagyon várom már a berepülést, ha megvan, leírom jól a tapasztalatokat. egyszer kétszer már volt zötyögösebb leszállás, de szerencsére a gép még egyben van.

A konfig:
MotorTR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)
KV : 1100 rpm/V within 10%
Max. efficiency current : 10~15A
Dimentions : 35mm X 30mm / 1.38in X 1.18in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 77g / 2.72oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 600~1300g / 21~45oz
Power equivalent : .12,2stroke
Stator Dimentions: 28-08
Akku: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C 180g
Szabályzó: 25A Turnigy
Propeller: 9x6E APC vagy 10x5E APC

A felszállósúly olyan bõ 700g. Nagyon jól, szépen repül. Full gázon olyan 5 perc a repidõ, ha nem tolom végig csõbõl, akkor 8 perc körül. Csak ki tudja, hogy vajon most nyomtam vagy sem :)
Képek: 




Az összerakásnál annyit módosítottam, hogy a törzs teljes hosszában, két oldalt bevágtam és ragasztottam egy-egy 0.8mm átmérõjõ szénszálat, a törzs felvágott aljába pedig egy 2mm-es karbon rudat ragasztottam végig, az orrtól a farok legvégéig. A hátsó vezérsíkokba került szintén 0.8-as carbon rúd. Így a törzs tökéletesen merev lett, teljesen szilárd. A gép orrába tettem az akksit, a kabintetõ alá, meg került a vevõ, méghozzá úgy, hogy a szervók vezetékeit nem kellett hosszabbítani.  A farokba sajna kellett egy pár gramm súly, a helyes súlypont miatt.





A repülõ, kicsit olyan, mint egy tank. Egy repülõ tank :). Repül szépen, csinálja, amit kérek tõle pontosan, de elég kelletlenül. Az MXS sokkal könnyedebben repül. Viszont ez nagy elõny szélben. Nagyon erõs, hajattépõ szélben is pontosan, biztonságosan repíthetõ.

Mostanában beállt a 6 perces repidõ. Ezek után 1400-1800mAh-át töltök vissza az akksikba.

2012.05.11.

Mondom kipróbálok valamit.... tettem a repcsibe 3s/1300/20c-s akksit, kivettem a farkából a 26g súlyt, és kipróbáltam. Nagyon jópofa. Sokkal könnyedébben repül, fürgébb, mozgékonyabb. És ami a meglepõ, hogy 3 perc, spórolós gázzal történõ repidõ után 350-500 mAh-t töltöttem vissza az akksikba (10 startot mérve). Elképesztõen kevés, nagyon csodálkoztam. Ami még meglepett, hogy próbaként visszatettem a 2200-as akksit, és bár a súlypont elõre került kb 6cm-re, de nem éreztem vele semmi problémát.

2012.09.

Panaszkodtam már, hogy ez a gépem olyan, mint egy vonat. Megy, repül, teszi a dolgát, de valahogy furán, mint egy tank. Aztán észrevettem, hogy a MXS-em szárnyán, alapbeállításban icipicit lefelé konyulnak a csûrõlapok. Épp, hogy csak annyira, hogy a csûrõ zsanérzatán kicsit látszik az él. Mondom, kiegyenesítem, ne maradjon már ilyen... No a subtrimmet kicsit állítgattam tökéletes lett. De onnantól az mxs borzalmas lett, mint egy tank :)

Többse kellett nekem, visszaállítottam, és az 1000-es extra subtrimmjével is picit (talán 2mm-ert a végén nézve),  a csürõket le állítottam. No, lényegesen könnyedébben, kellemesebben repül :)

Szuper lett!

Az EPP összerakási, összeszerelési útmutató új, video verziója:

RC modellezés


Ma:

2018. Augusztus 16. Csütörtök,
Ábrahám napja van.

A weblapról:

Ezt a lapot kedvtelésbõl csinálom, ha épp ihletem van. A rajta lévõ tartalom távolról sem teljes. Alakul még....

update: rendszertelenül.....