Space Scooter




A legújabb üdvöske

2006.03.10.
Összeraktam a Multiplex Space Scooterét. Eredeti motorral, 2 Liion cellával. Ez minden eddigi legkönnyebben összerakott gépem, és stabil, masszív. Ebbõl a szempontból csak ajánlani tudom.

No, repült a kicsike. Nagyon jó benyomást tett rám. És szinte trimmelés nélkül repült pattentul. A 2 cellás liionnal a motor teljesítményétõl nem vagyok elájulva, de azért kellemesen repült.

Jó ideig ezelõtt robbanóssal repültem, és nagyon kellemes érzés volt, hoyg egy elektromos gép, kb 30 másodperc alatt repkész. Nem kell motort melegíteni, túráztatni, beállítani, brrrr....

Kicsit azt vettem észre, hogy izgága az orra. Azaz nem túl markánsan, de szinte magától is kifordult az irányokból. Mintha nem tudna egyenesen repülni, hol erre, hol arra kitér. A gyanum az, hoyg kicsit könnyû az orra. Sajna a az akkut nem tudom elõrébb tenni, szóval az orrába kis ólmot kell rakni.


2006.03.18.

Reptettem 3 cellás lipoval. Ritkán nyomtam neki 60% gáz felett, de így is sokkal meggyõzõbb volt. Egyszerûen kezessebb lett a plusz teljesítménytõl. Gyorsabb nemigen :)
A motor leszállás után égetett, de a hab nem olvadt el körülötte. Szóval, ha tudom magam korlátozni ekkora gázzal lehet vele menni nyugodtan. Igaz kb 5 fok volt, nem tudom mi lesz 30 fokban....

2006.03.19
Ma is repültem. Nagyon erõs szél volt. A gép jól viselkedett, bár kicsit meg is szívtam. Eléggé lemerítettem az akksit, alig volt tolóerõ (erõs szélben tilos kimeríteni, hogy a leszálláshoz még maradjon tartalék tolóerõ), gyakorlatilag vitorláztam lefelé. És egyszercsak, olyan 3m magasságban a gép, mintha hirtelen a felhajtóerõt elvágták volna, zuhanni kezdett és orral bele a földbe. A gépre jellemzõ, hogy SEMMI BAJA SEM LETT (!), akkucsere és repült tovább.

Igazából nem tudom mi történhetett. Vagy hirtelen lett egy szélszünet, és kiment a levegõ a gép alól, vagy a vezérlés bolondult meg. Nem tudom. Majd figyelgetem.

Mindenesetre meggyõzõ volt, ahogy a gép nyom nélkül elviselte a 3m-es zuhanást.

2006.03.30.
Bezsanároztam a bezsanérozni valókat. Nem mûanyag "rendes" Zsanért használtam, hanem az üvegszövetes celluxból ragasztottam rá több helyen a vezérsíkra, és ahová nem esett cellux, ot ki is vágtam a habot. Egyelõre úgy tûnik pozitív a változás. Kevésbé erölködik a szervo, és határozottab a mozgása. Furamód a repülésen ez amúgy nem látszik, pont ugyanúgy viselkedik, mint elõtte.

2006.04.18
Ezidáig kb 15 start van benne eredeti 6V-os motorral, és 3 cellás lipoval. Ma észrevettem fekete por hullik a motorból. Béke poraira....
Ezidáig ez van....







Tapasztalatok csengõmotorral....

2006.04.23
Betettem egy nagyon vacak csengõmocit dirrektben egy 10x4.7-es GWS propellerrel. A motor gyalázatos. Bármi kis ütés éri, azonnal elgörbül a tengelye, brrrrr. De ha jó, akkor kellemes vele repülni. A maximális tolóereje nem elég a függeszkedéshez, valamivel kevesebb, mint az erdeti hajtómû 3 cellás LiPo-val. Viszont utazóban bírja a fullgázt, a motor épp langyos. Ez miatt az utazósebessége nõtt, így a gép jobb indúlatúan, kezesebben, biztonságosabban repíthetõ.

Az átalakítás mondjuk nem volt annyira egyszerû. Azeredeti áttétel hátfalát leszereltem, levágtam róla a kiálló dolgokat, és rácsavaroztam a csengõmoci alaplapját. A gép orrát persze csonkolni kellett, szomorúan, de megtettem. Elég macerás fixen rögzíteni, igazából ragsztani kéne, de én csak habbal beszorítottam, meg erõsen összeszalagoztam....








Azóta tettem bele komolyabb csengõmocit. RCpanda féle, a ha jól emlékszem 18-ast. Azzal sokkal jobb volt. Bár a propeller rögzítése nyûgösebb volt, befogó kellett a motor rövid tengelye miatt, de sokkal magabiztosabban, precízebben mûködött. Azóta már igaz más gazdánál, de túlélt egy igencsak húzós orral földbemenést is. Természetesen az átépítéskor az eredeti áttételház fenekét ki kellet cserélnem 5-ös fenyõlapra. Legközelebb 3-as rétegeltlemezt használnék....







ismét a Space scooterrõl

2007.04.15
Összeraktam életem 2. ilyen gépecskéjét.
Motornak 09-es csengõmotort használtam, 15/18A-es szabályzóval. Propellernek 9x7-est választottam. Csodásan repül. A felszálláshoz elég volt a nyomatéka, és meglepõen gyors volt. 1300-as 3 cellás lipoval kb 1/2 gázon kényelmesen elrepkedek vele 8-9 percig. Így az akku kb 40%-ig merül le.

Súlya akku nélkül, de kompletten 490g lett.

Nagyon ajánlom mindenkien ezt az összeállítást.

Egy dolgot kell még megtennem, a kormányokat kell vagy zsanérizni, vagy kivágással könnyíteni.





RC modellezés


Ma:

2018. Április 23. Hétfő,
Béla napja van.

A weblapról:

Ezt a lapot kedvtelésbõl csinálom, ha épp ihletem van. A rajta lévõ tartalom távolról sem teljes. Alakul még....

update: rendszertelenül.....