800-as EXTRA styromantól

2012. július 28.

Telt múlt az idő, és rájöttem, hogy az 1000-es extra mellé nehezen fér be a kislányunk a kocsiba. Így úgy gondoltam ismét építek egy 800-as styroman extrát. Azonban most kicsit izmosabb konfigurációt gondoltam, és a kopásállósága miatt a fekete epp habra esett a választásom.

A konfig:

motor: KD A22-15M Brushless Outrunner Motor, okozott sajna kellemetlen meglepetést. Ezt a motor 4 gépemben is használom teljes megelégedettséggel. Azonban most beleszaladtam egy gyárilag hibás példányba. A fenekén a furatokban nem állnak meg a 2-es csavarok, amivel a propeller agyat kéne rögzíteni. Szerencsémre volt itthon tartalék motor (ugyanilyen), az tökéletes, de a hibással, sem adom fel, megpróbálom felfúrni 2.5mm-esre az érintett furatokat. Időközben meg is csináltam, sikerült, minden rendben van vele.
szabályzó: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
szervók: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo, eddig jól bevált ez a típus. Most rosszak a tapasztalataim. 7 db vadi új példány is volt itthon, és ebből alig tudtam 4 elfogadhatót kiválogatni. Zizeregnek erősen, nem tűnnek korrektnek.
propeller: TGS Sport 9x4.7E Precision propeller, próbáltam 10x5-öt, 9x6-ot, de ez vált be legjobban. A többivel nagyon melegedett a motor.
akku: ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C és még ami van hasonló méretben....

A gép súllya akku nélkül: 430g, ebből következően a felszállósúllya 550g körül van.

Szépen, jól repül, rendben van. Egy gond van vele, hogy a szárnybe felülre elfelejtettem szenet rakni. Így repülés közben hajlik kicsit. Utólag raktam bele, így nagyon stabil. A súlya 455g lett akku nélkül.

Ez így kicsit masszív, berepülés után írom a tapasztalatokat.

Ide felrakom a gép styroman féle összerakási (összeszerelési) útmutatóját.

Régi mániám, hogy a szabályzót kiteszem a propellerszélbe. Így nem melegszik kicsit sem.
Styroman 800 extra, fekete A csűrőszervókat én mindig felülre teszem, mert így védve vannak a hasraszállás okozta veszélyektől. Ebben a repülőben nem sűllyesztettem el teljesen, mert úgy ítéltem meg, nagyon elgyengülne ott a szárny. Ezért kb 3mm-ert kiáll a szárny síkjából.
A kormányemelőket átmenőcsavarral, majd pillanatragasztóval rögzítettem.
Az EPP hab merevítése Nagyon fontos, hogy a szárnyba alulra és felülre is kell szén. Másik megoldás, hogy ha 6-os szén csövet használunk, abból elég csak alulra. A törzsbe 3 szén szál is van. Alul egy és oldalt 1-1 db. Az összeszerelési útmutató nem ajánlja, de szerintem kell. A törzs így lesz kellően merev.
EPP hab merevítése A vízszintes vezérsíkba kell egy U alakra hajlított merevítő, azt én fém huzalból csináltam (vastag tolórúd)

A vízszintes vezérsíkot is kicsit átalakítottam. Az eredeti állapot szerint a mozgó felület végén van egy ellentétesen mozgó felület, ami nekem gyakran letört leszállásnál. Ezért visszaalakítottam hagyományos megoldásuvá.

2012.08.02.
Végre sikerült megreptetnem ideálias körülmények között. Nagyon jó! Szépen stabilan, könnyedén repül. Minden rendben van vele. 5 perc alatt 800-1000mAh-t repültem ki az akksikból. Végülis a 8x4-es propeller mellett kötöttem ki, mert a 9x4.7-tel a motor kicsit melegedett.

2012.08.29.
Azóta a gép csak repül és repül. Nagyon jól sikerült. Könnyedén, fürgén száll, jól kezelhető, és kellően zömök, strapabíró. Egyszóval tökéletesen meg vagyok vele elégedve.


kb. 2008

Ez teljesen EPP gép, 800mm-es fesztávval. Nagyon jó sikerült db. Igényesen, szépen van kivágva.
A gyári leíráshoz képest 3 ponton módosítottam. Egyrészről az oldalkormányt tartó, a törzsre ragasztandó fület 0.5-ös acél tolórúd darabokkal összetűztem a törzzsel, a szárnyban nem csak az előírt erősítést tettem, hanem a csűrőlapok előtt hátul is összefogtam a szárnyat. Ez kell. Megmutatta egy esés.... Harmadrészt a törzsbe, a magasságiba több helyen belvágtam és ragasztottam 0.5-ös tolórudat.

Amúgy nagyon bevált a gépecske. Jól vezethető örömrepülő. Ami nagy erénye, hogy elég kifejezett szélben is jól repülhető. Konkrétan hajat tépő szélben is.....









Ide felrakom a gép styroman féle összerakási (összeszerelési) útmutatóját.

RC modellezés


Ma:

2017. Szeptember 25. Hétfő,
Eufrozina, Kende napja van.

A weblapról:

Ezt a lapot kedvtelésből csinálom, ha épp ihletem van. A rajta lévő tartalom távolról sem teljes. Alakul még....

update: rendszertelenül.....