1000 extra by Styroman

10.10.01.

Először megcsináltam a gépet 67g-os mocival, 1000mAh-s 3s akksival. Nagyon jó volt, de nem voltam megelégedve a repidővel (3-4 perc). Rendeltem bele 2200mAh-s akksit (az volt olcsó :)), erre meg farnehéz lett, lecseréltem a motort 100g-osra, meg olyan 2-3x erősen meg is törtem, jórészt saját hibámból. Aztán annyira kifordult már magából (főleg a súllya ment fel 800g fölé (Bálint álítja, hogy ezzel az akksival 600g körülre símán befér)), hogy elhatároztam újraépítem egy új madárral, a 67g-os motorral, most már súlyponthelyesen. Most ez folyik, beszámolok majd a fejleményekről.....

Styroman féle 1000-es extra





11.02.20.

Meg is van az új madárka, a súlyt is sikerült tartanom, nagyon várom már a berepülést, ha megvan, leírom jól a tapasztalatokat. egyszer kétszer már volt zötyögösebb leszállás, de szerencsére a gép még egyben van.

A konfig:
MotorTR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)
Input Voltage : 7.4V~11.1V (2~3S Li-po)
KV : 1100 rpm/V within 10%
Max. efficiency current : 10~15A
Dimentions : 35mm X 30mm / 1.38in X 1.18in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 77g / 2.72oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 600~1300g / 21~45oz
Power equivalent : .12,2stroke
Stator Dimentions: 28-08
Akku: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C 180g
Szabályzó: 25A Turnigy
Propeller: 9x6E APC vagy 10x5E APC

A felszállósúly olyan bő 700g. Nagyon jól, szépen repül. Full gázon olyan 5 perc a repidő, ha nem tolom végig csőből, akkor 8 perc körül. Csak ki tudja, hogy vajon most nyomtam vagy sem :)
Képek: 




Az összerakásnál annyit módosítottam, hogy a törzs teljes hosszában, két oldalt bevágtam és ragasztottam egy-egy 0.8mm átmérőjő szénszálat, a törzs felvágott aljába pedig egy 2mm-es karbon rudat ragasztottam végig, az orrtól a farok legvégéig. A hátsó vezérsíkokba került szintén 0.8-as carbon rúd. Így a törzs tökéletesen merev lett, teljesen szilárd. A gép orrába tettem az akksit, a kabintető alá, meg került a vevő, méghozzá úgy, hogy a szervók vezetékeit nem kellett hosszabbítani.  A farokba sajna kellett egy pár gramm súly, a helyes súlypont miatt.





A repülő, kicsit olyan, mint egy tank. Egy repülő tank :). Repül szépen, csinálja, amit kérek tőle pontosan, de elég kelletlenül. Az MXS sokkal könnyedebben repül. Viszont ez nagy előny szélben. Nagyon erős, hajattépő szélben is pontosan, biztonságosan repíthető.

Mostanában beállt a 6 perces repidő. Ezek után 1400-1800mAh-át töltök vissza az akksikba.

2012.05.11.

Mondom kipróbálok valamit.... tettem a repcsibe 3s/1300/20c-s akksit, kivettem a farkából a 26g súlyt, és kipróbáltam. Nagyon jópofa. Sokkal könnyedébben repül, fürgébb, mozgékonyabb. És ami a meglepő, hogy 3 perc, spórolós gázzal történő repidő után 350-500 mAh-t töltöttem vissza az akksikba (10 startot mérve). Elképesztően kevés, nagyon csodálkoztam. Ami még meglepett, hogy próbaként visszatettem a 2200-as akksit, és bár a súlypont előre került kb 6cm-re, de nem éreztem vele semmi problémát.

2012.09.

Panaszkodtam már, hogy ez a gépem olyan, mint egy vonat. Megy, repül, teszi a dolgát, de valahogy furán, mint egy tank. Aztán észrevettem, hogy a MXS-em szárnyán, alapbeállításban icipicit lefelé konyulnak a csűrőlapok. Épp, hogy csak annyira, hogy a csűrő zsanérzatán kicsit látszik az él. Mondom, kiegyenesítem, ne maradjon már ilyen... No a subtrimmet kicsit állítgattam tökéletes lett. De onnantól az mxs borzalmas lett, mint egy tank :)

Többse kellett nekem, visszaállítottam, és az 1000-es extra subtrimmjével is picit (talán 2mm-ert a végén nézve),  a csürőket le állítottam. No, lényegesen könnyedébben, kellemesebben repül :)

Szuper lett!

Az EPP összerakási, összeszerelési útmutató új, video verziója:

RC modellezés


Ma:

2017. November 21. Kedd,
Olivér napja van.

A weblapról:

Ezt a lapot kedvtelésből csinálom, ha épp ihletem van. A rajta lévő tartalom távolról sem teljes. Alakul még....

update: rendszertelenül.....